Novinky blogu

zobraz všetko

Jedálniček a tréningový plán na mieru po dobu 3 mesiacov len za 20€. Tak neváhaj a získaj svoju vysnívanú postavu registruj a prihlás sa TU!


Prečo začať behať

 

 

1. Beh je účinným spaľovacím prostriedkom tuku

Mnohí amatérski bežci sa rozhodnú behať z prostého dôvodu – chcú schudnúť. Ide o správne rozhodnutie, pretože beh je skvelou aeróbnou aktivitou, ktorá efektívne spaľuje tuk. Bohužiaľ, ak chce človek schudnúť raz a navždy, bez zmeny jedálnička a dodržiavania starej známej rovnice „výdaj je väčší ako príjem“, to nepôjde.

2. Prináša chvíle odreagovania sa a relaxu

Príčinou väčšiny zdravotných neduhov je stres. Ľudská psychika je stresom a dôsledkami rýchleho životného tempa kruto poznačená. Napätie, únava, podráždenosť a hnev sú na dennom poriadku. Často sa prenášajú do vážnejších zdravotných ťažkostí, pretože telo a myseľ sa vzájomne ovplyvňujú. Beh ponúka možnosť zabudnúť na všetky trampoty života, sústrediť sa na samého seba, svoj výkon. Dupot bežeckých topánok, pravidelné dýchanie, pohľad na svet okolo prináša dar – čistú a uvoľnenú myseľ. Desiatky minút behu prinášajú duševné znovuzrodenie a silu do ďalších povinností. Nesmieme zabudnúť na silu čarovných endorfínov, ktoré vedia v tele bežca spôsobiť doslova eufóriu.

3. Zabraňuje osteoporóze a ochabnutiu svalov

Osteoporóza resp. rednutie kostí sa pomaly zaraďuje medzi civilizačné ochorenia. Príčinou je sedavý spôsob života a nedostatok pohybu, ktoré sú zodpovedné za rednutie kostí a ochabnuté svalstvo. Oslabenie kostí a svalov spôsobuje, že človek je náchylnejší na zranenia a ďalšie vážnejšie ochorenia pohybového aparátu.

4. Beh buduje sebavedomie

Beh pozitívne vplýva na hodnotenie seba samého z viacerých príčin. Pravidelný tréning prináša lepšie a kvalitnejšie výkony, človek sa cíti uvoľnene a slobodne, sebazaprenie posilňuje. Beh je spojený s chudnutím. Stratené kilogramy sú balzamom pre podlomené sebavedomie človeka s nadváhou.

5. Chráni celkové zdravie človeka

Len veľmi ťažko by sme hľadali človeka, ktorý pravidelne športuje, dbá na zdravú výživu a trpí vysokým krvným tlakom, cukrovkou, vysokou hladinou cholesterolu a pod. Pravidelný beh utužuje zdravie, pôsobí na imunitný systém, posilňuje srdce, eliminuje vznik krvných zrazenín, znižuje riziko infarktu a mŕtvice. Pôsobí proti nespavosti.

6. Podporuje ľudské vlastnosti – pevnú vôľu a odhodlanie

Prekonávanie lenivosti, pohodlnosti a snaha „niečo“ dokázať, pozitívne vplývajú na kvalitu ľudského charakteru. Beh si vyžaduje určité sebazaprenie, prekonanie sa, ktoré nie je vždy ľahké. V prípade, že to človek dokáže, radosť z výkonu je mnohonásobne väčšia a krajšia.

7. Beh je univerzálnym a variabilným športovým programom

Beh zaraďujeme medzi univerzálne športové aktivity, ktoré sa dajú vykonávať v rôznom prostredí. Je nenáročný na vybavenie. Behať možno v každom ročnom období. Beh je vhodný pre rozličné vekové skupiny s odlišným stupňom kondície, pretože objem a intenzita je variabilná podľa osobitých požiadaviek účastníka.

8. Pozitívne ovplyvňuje koordináciu

Na prvý pohľad je beh jednoduchou športovou aktivitou, ktorá nemá s rozvojom koordinácie absolútne nič spoločné. Pravda je v skutočnosti iná. Miera rozvoja koordinácie závisí od náročnosti terénu. Platí, že čím náročnejší terén (horské chodníky, terén s prekážkami), tým viac je koordinácia pozitívne ovplyvňovaná.

Chceš získať tréningový plán a vzorový jedalnicek? Stačí kliknúť sem.

Zdroj http://citybeh.sk/behat-sa-oplati-zoznamte-sa-s-vyhodami-behu/

 

Prejdite na registráciu a vytvorenie tréningového plánu!

Kategórie